- New homes
- Bloomfield Homes
- Reviews
- Dallas, TX

Bloomfield Homes Reviews in Dallas, TX
saved to favorites!
To see all the homes you’ve saved, visit the My Favorites section of your account.
What Dallas Homeowners Have to Say About Bloomfield Homes.
Read all 966 verified reviews from homeowners that built a new home with Bloomfield Homes in the Dallas area. Dallas homeowners have rated Bloomfield Homes an average 4.3 stars for the quality of their new homes and their commitment to customer service. You can read all of Bloomfield Homes's reviews, to learn why their homeowners loved working with them, and why you should partner with them build your dream home.
Bloomfield Homes in Dallas Area
View Homes
Customer Reviews
Poor workmanship
- Rosetta V.
- Verified HomeBuyer
- May 19, 2020
- Little Elm, TX
The sales representative was amazing but the quality of work is not what I expected. Even now I am in the house and they came to do touch up paint, the caulking at the bottom of the floor looks as if I been in the house for months. And they still missed areas with the touch up paint and when I tried to explain it to them, they didn’t understand and would make the areas worst. Smh... The quality of the paint on the kitchen cabinets disturbs me, if I slightly even hit one of the cabinets incorrect the paints clips off and it should not be that way at all. I thought that was very odd. I know ...
Bloomfield Homes responded:
Have you had an opportunity to contact our warranty department? https://bloomfieldhomes.com/warranty/
I certainly understand you have some disappointments with paint chips and paint touch ups. Our service manager will get in touch with you. Thanks for your feedback.
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 2
Value 1
Responsiveness 1
Mike single handle killed your survey
- Craig G.
- Verified HomeBuyer
- August 24, 2023
- Rockwall, TX
I will first start with the only shout out and complement which is our sales guy John. And that is the only thing good I can say about Bloomfield Homes and it’s because of the Construction manager Mike, which I can not say anything good about him. He is one of the rudest people I have ever felt with and I work in the home building industry and have dealt with rude people a lot. He is also untrustworthy non helpful and treats people with no respect Things Mike did after we signed the contract 1) I went in and punched the house and tagged everything that needed to be done from drywall, ...
Bloomfield Homes responded:
Hi, Craig. We do apologize for your experience. If you would like to speak with someone at our corporate office about your experience, please call 972-877-1508 and speak to our VP of Sales & Marketing.
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Not a good experience
- David J.
- Verified HomeBuyer
- June 02, 2023
- Lancaster, TX
The project manager missed a lot of important details during the final inspection of the house. In addition of a very careless handling from management of the warranty process from Bloomfield side and poor customer service. We encounter a back-flood of used water at the second day of living in the house that damaged the walking closet. Incomplete structural area in the garage. Cracked bath shower. A set of dinning light that did not have a switch to turn on or off. A division between tub and wall covering that the warranty department insists is normal. Cracked tile. Missing paint/texture in ...
Bloomfield Homes responded:
David, we sincerely apologize for any issues throughout your build and appreciate your patience with getting these items fixed. Our warranty team strives to provide a quality warranty experience and are working to fix these issues. If you wish to speak with someone at our corporate office about these issues, please contact Director of Sales, Paul Conedera, at (214) 493-8152. We hope you will enjoy your new home once these items are addressed. ...
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
sucks
- Hany K.
- Verified HomeBuyer
- April 11, 2023
- McKinney, TX
regret to buy from you
Bloomfield Homes responded:
We are truly sorry for your experience. If you have any warranty issues that need to be addressed, please submit a request by clicking this link. https://www.bloomfieldhomes.com/warranty.
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Horrible from top to bottom.
- Stanley O.
- Verified HomeBuyer
- March 22, 2023
- Little Elm, TX
Extremely poor workmanship as our home flooded and several parts of the home begin to breakdown in 48hrs after closing. Pathetic, inept building engineer, issues that have continued to THIS DAY. Needless to say, I continue to advise everyone I’ve come across to stay away from BH.
Bloomfield Homes responded:
Hi, Stanley. We are very sorry for your experience. Your builder should be reaching out to you soon regarding your concerns. Should you have additional warranty requests, please fill out this form on our website https://www.bloomfieldhomes.com/warranty.
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Kthcen counter has cracks
- Venumadhav A.
- Verified HomeBuyer
- January 31, 2023
- Melissa, TX
The kitchen counter has cracks and backyard has big tree and Bloomfield not responding to it once it closed
Bloomfield Homes responded:
Thank you for your response, Venurnadhav. If you haven't done so already, please fill out the warranty request form on our website and someone will be in touch. If you wish to speak with someone from our corporate office please contact Director of Sales, Scott Masters, at 972-975-7559. ...
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Terrible Experience
- Donovan P.
- Verified HomeBuyer
- January 24, 2023
- Red Oak, TX
This was a truly awful home buying experience. Months and months of delays, closing date pushed back multiple times at the last minute, tons of issues still remain long even after move in. Bill was great during the process and much was out of his control, but the communication and follow up with the builder lead was and still remains very bad. He answers and communicates when convenient for him. This was a truly terrible building experience I’m just glad we’re finally in. Still waiting on things to be done. BUYER BE AWARE!!!
Bloomfield Homes responded:
Donovan, we sincerely apologize for any lack of communication throughout your build and after closing. We strive to provide great and quality service for all homebuyers so we appreciate your feedback. If you have any outstanding items, please fill out the warranty request form on our website and someone will reach out to you. If you've done so already and wish to speak with someone from our corporate office, please contact Director of Sales, Paul Conedera, at (214)493-8152. We hope to get things straightened out so you can fully enjoy your new home. ...
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Horrible experience
- Anonymous
- Verified HomeBuyer
- November 22, 2022
- Red Oak, TX
Horrible experience and a nightmare
Bloomfield Homes responded:
We apologize for any issues throughout your build. If you wish to speak with someone at our corporate office about your experience, please contact Director of Sales, Paul Conedera, at 2144938152.
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Poor craftsmanship and unresponsive reps.
- Anonymous
- Verified HomeBuyer
- August 14, 2022
- Kaufman, TX
A lot of things were broken or poorly finished upon moving in and the reps have largely been unresponsive. I do not recommend bloomfield.
Bloomfield Homes responded:
We apologize for any issues throughout your build and strive to provide a quality warranty experience. If you have any warranty items that need to be addressed, please fill out the form on our website or contact VP of Sales and Marketing, Mike McCord, at 972-877-1508. Again, we apologize and wish you the best in your new home. ...
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Not to standard
- Kevin R.
- Verified HomeBuyer
- August 09, 2022
- Waxahachie, TX
Home was not built to standard, don’t think the building manager nor the sales person checked behind the subcontractors
Bloomfield Homes responded:
We appreciate your feedback Kevin, and apologize for any issues throughout your build. We always strive to provide a quality warranty experience should you have any outstanding warranty items that need to be addressed. Please fill out the form on our website and someone will get back to you. If you wish to speak with someone at our corporate office about these issues, please contact Director of Sales, Paul Conedera, at (214) 493-8152. Again, we apologize and wish you many happy years in your new home. ...
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Bloomfield Homes - The process to build my Bloomfield home was horrendous.
- John D.
- Verified HomeBuyer
- May 17, 2022
- Lavon, TX
The process to build my Bloomfield home was horrendous. Trying to reach someone to get issues around my home fixed is a nightmare. I will never go with Bloomfield again. It took almost a year and half to build my home.
Bloomfield Homes responded:
We apologize for any issues throughout your build, John. We are always looking for ways to improve the home building experience for our buyers. If you wish to speak with someone from our corporate office about these issues, please contact VP of Sales & Marketing, Mike McCord, at (972) 877-1508. We wish you the best in your new home. ...
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Indy and Anthony Lied and blamed one another constantly
- Anonymous
- Verified HomeBuyer
- October 28, 2021
- Waxahachie, TX
This was by far the worst build in my home buying experience…. This is number 3… Indy was the worst person to communicate with and pushed everything off on her assistants. Anthony the project manager was horrible as well, he made this build feel like we were getting the worst quality and craftsmanship available, always saying he can’t find contractors to finish jobs.. I’m fixing a lot of theses issues myself.
Bloomfield Homes responded:
We are very sorry that you had this experience. If you would like to speak to the Director of Sales for the area, his name is Paul Conedera. He can be reached by phone at 214-493-8152.
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Communication
- April P.
- Verified HomeBuyer
- March 31, 2021
- DeSoto, TX
I didn't have a good experience at all.
Bloomfield Homes responded:
We are very sorry for your experience. Please contact Paul Conedera (paul@bloomfieldhomes.net or 214-493-8152) and share your contact information (name, email, phone & address) and he make sure that everything is addressed. Thank you.
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Bloomfield Homes - We’ve had an ongoing roof leak since we moved in that doesn’t
- John G.
- Verified HomeBuyer
- March 02, 2021
- Rockwall, TX
We’ve had an ongoing roof leak since we moved in that doesn’t seem will ever get resolved. We have issues with the sod and grade of the backyard that also doesn’t seem likely to be resolved anytime soon. The Warrenty person doesn’t return calls , now that they have our money we’re not a priority anymore, on to the next new buyer. After closing new buyers are not priority. That’s been my experience
Bloomfield Homes responded:
Thank you, John for your feedback. It is my understanding that the service manager has reached out to you to get this addressed and taken care of.
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Bloomfield Homes - They refuse to fix things properly and want to do a work around.
- Timothy F.
- Verified HomeBuyer
- April 02, 2019
- Wylie, TX
They refuse to fix things properly and want to do a work around. I have an exterior door that is not square and they’re tried to shim it and add additional weather strip. The new weather stripping is already getting worn because the door does not sit properly and they’ve been put twice to fix it and yet they refuse to acknowledge the actual problem.
Bloomfield Homes responded:
We are sorry to hear that you are having difficulty with your exterior door. Would you mind filling out a repair request so that we can process your issue and document the repairs?
https://bloomfieldhomes.com/warranty/
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Could have been good.... but it wasn't
- James B.
- Verified HomeBuyer
- April 01, 2019
- Anna, TX
I don't like writing reviews...... But wanted to make sure the proper rating was given.
Bloomfield Homes responded:
We are sorry to hear that you did not have the best experience with the home buying process. We would like the opportunity to investigate your feedback further so that we can learn from your experience. Please reach out to us at your leisure at 972-877-1508.
Total Score 1
Quality 1
Trustworthiness 1
Value 1
Responsiveness 1
Floorplan Name:
saved to favorites!
To see all the homes you’ve saved, visit the My Favorites section of your account.
Floorplan Name:
Home by [BUILDERNAME]
Builder Reviews Total Score in all areas
Here is a list of all the communities where this floor plan is available. Click to see pricing and community information.