Skip main navigation

Del Webb Reviews

What Real Homeowners Say About Del Webb

With an average rating of 4 stars, Del Webb is known for building quality new construction homes. Homebuyers rate their experience based on factors such as floor plans, affordable upgrades, quality craftsmanship, and customer service throughout the homebuilding process. We've collected feedback from 9765 verified homebuyers to give you an honest look at what it's like to build a new home with Del Webb. Read their unedited reviews, feedback, and complaints to help you decide if Del Webb is the right builder for your new home.

Del Webb

has 4 out of 5 stars overall

9765 Reviews

Ratings by Category

Overall 4

Quality 3.8

Trustworthiness 4

Responsiveness 3.9

Customer Reviews

The Nightmare on Hickory Greens

  • Anonymous
  • Verified Homebuyer
  • March 12, 2026
  • Columbia Station, OH

The materials and workmanship are poor. The model homes are immaculate a setup for the bait-and-switch. Prefab walls studs are so twisted and useless sistering with scrap pieces are needed to attach drywall. Foundations are rushed and crack with relief cuts put in too late. Plaster and paint is rough and flawed. The homes outside fit and finish is also poor with visible damage that Pulte turns a blind eye to. Rough-in wiring was not completed on schedule so holes were made into finished walls. Fixtures and cabinets have defects/damage. The list goes on and on. During recent weather ...

Del Webb responded:
Thank you for taking the time to share your feedback. We’re very sorry to hear about the concerns you’ve raised regarding workmanship, materials, and follow-through, as that is not the standard we strive to deliver. We'd like to escalate your concerns, can you please email customersupport@pultegroup.com with a brief summary of your concerns along with your address and contact information so we can follow up directly? Thank you again. ^KH ...

Total Score 1


Quality 1

Trustworthiness 1

Responsiveness 1

New Sagebriar Home

  • Richard S.
  • Verified Homebuyer
  • March 12, 2026
  • Greenwood, IN

From our first inquiry with Steve our Sagebriar sales rep, we were well cared for and treated respectfully with all our questions answered. In the contract and selection process all glitches were quickly corrected and working with the Design Studio rep, Charlene, was a pleasure and we had fun making the design selections. We’ve been in our new home for three weeks and warranty fix requests have been quickly addressed and overall the communication with all the Del Webb folks has been great - all friendly and helpful. We’ve had a very productive relationship with our construction manager, ...

Del Webb responded:
Thank you so much for sharing your experience. We’re thrilled to hear Steve, Charlene, Brian, and the entire team provided such attentive, friendly, and responsive support throughout your journey! It’s wonderful to know the process, from design selections to warranty follow-up, has been smooth and enjoyable. We truly appreciate your two thumbs up and thank you for choosing Del Webb! ^KH ...

Total Score 5


Quality 5

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

My many thanks

  • Diane M.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • Belmont, NC

Danielle and Brandi were just awesome; I had some unique things come up during the building process. They were both flexible patient and understanding. They continue to be helpful as I’ve settled in. Much appreciation.

Del Webb responded:
Thank you for sharing your experience. We’re thrilled to hear Danielle and Brandi were flexible, patient, and supportive throughout your journey, and even after move-in. It’s wonderful to know they made such a positive impact. We truly appreciate you choosing Del Webb and hope you’re enjoying your new home! ^KH ...

Total Score 5


Quality 4

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

Superstar Builder. Horrific Mortgage Company

  • Terri P.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • Fulshear, TX

First let me start with the positives. My builder, Daniel Clark, was outstanding in every way. There aren’t enough stars in the sky to rate him. Because of him, I know my home is solid and every detail was scrutinized and correctly executed. I have complete faith and trust in him and his work. Now for the negatives, I am disappointed in the quality of my flooring. I just moved in so time will tell how it ages. Pulte Mortgage was a nightmare and had great impact on my overall experience. They had all my financials for 5 months and the day before closing they told me I had to make an ...

Del Webb responded:
Thank you for sharing your experience. We’re thrilled to hear Daniel made such a positive impact and provided the level of care and attention that gave you confidence in your home. We’re sorry to hear about your concerns regarding the flooring and the challenges you experienced with the mortgage process, as that’s not the experience we aim to provide. Can you please email customersupport@pultegroup.com with a brief summary of your concerns along with your address and contact information so we can follow up directly? Thank you again. ^KH ...

Total Score 2


Quality 4

Trustworthiness 4

Responsiveness 5

Soso

  • James H.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • Richmond Hill, GA

My praise will go to the assigned Realestate agent and my construction manager. I was not disappointed in either. The agent handled all my question and responded in a timely manner. The construction manager Aaron stayed on top of every phase of construction. He did a fine job. My complaint has to do with the sorry Concrete work and using 2x4 for trusses in the attic. Everyone in the neighborhood complains about the amount of cracks in the foundation, porch and garages. My house was no exception. Way too many cracks. In the attic, we replaced or repaired 8 supports that were completely ...

Del Webb responded:
Thank you for sharing your experience. We’re glad to hear your real estate agent and Aaron provided strong support throughout your build and made a positive impact. We’re sorry to learn about your concerns regarding the concrete work and attic structure, as that’s not the level of quality we strive to deliver. We would like to ensure leadership is aware of your concerns, please email customersupport@pultegroup.com with a brief summary of your concerns along with your address and contact information. Thank you again. ^KH ...

Total Score 3


Quality 2

Trustworthiness 3

Responsiveness 5

Sales, design, construction, warranty

  • James G.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • NEW BRAUNFELS, TX

From sales, to design, construction to warranty service absolutely the best. Rickki, Ena, Tyler and Frank. Great people to work with.

Del Webb responded:
Thank you for sharing. We’re thrilled to hear Rickki, Ena, Tyler, and Frank made such a positive impact from sales through warranty service! It’s wonderful to know you felt supported every step of the way. We truly appreciate you choosing Del Webb and hope you’re loving your new home! ^KH delwebb

Total Score 5


Quality 5

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

Rushed to get built

  • Robert M.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • Ocala, FL

After in the home you start to see the cut corners and design flaws Cabinets that need bumpers ( several ) to keep from banging walls, chipped tile paint on door hinges, sliders that don't fit tight. Small yet annoying flaws that should have been addressed.

Del Webb responded:
Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about the finishing details you’ve noticed after moving in, as that’s not the level of quality we aim to deliver. Can you please email customersupport@pultegroup.com with a brief summary of your concerns along with your address and contact information so we can follow up directly? Thank you again. ^KH ...

Total Score 3


Quality 3

Trustworthiness 3

Responsiveness 5

Wonderful from the start and onwards

  • Dominic D.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • Immokalee, FL

Had a great experience and support from Celestine right from the start. We soon established the model I would be best suited to and the deal was confirmed. The support of the operations team and preparations were great. The house is well designed and built and the infrastructure well planned and executed.

Del Webb responded:
Thank you for sharing your experience. We’re thrilled to hear Celestine provided great support from the start and helped guide you to the right home. It’s wonderful to know the operations team, design, and overall planning met your expectations. We truly appreciate you choosing Del Webb and hope you enjoy your home for years to come! ^KH ...

Total Score 5


Quality 5

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

lots of issues with finish details both on trim, concrete, debris left on property

  • Teresa C.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • Okatie, SC

terrible time frame they treat you like just another buyer not attention to customer service or delivering a quality product

Del Webb responded:
Thank you for sharing your feedback. We’re very sorry to hear about your concerns regarding finishing details, jobsite conditions, and the overall customer experience. That’s not the level of quality or service we strive to deliver. Can you please email customersupport@pultegroup.com with a brief summary of your concerns along with your address and contact information so we can reach out directly? Thank you again. ^KH ...

Total Score 1


Quality 2

Trustworthiness 2

Responsiveness 4

Denise

  • Denise Z.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • Port Saint Lucie, FL

Great craftsmanship great on site help

Del Webb responded:
Thank you for sharing. We’re so glad to hear you’re pleased with the craftsmanship and the support from the on-site team! We truly appreciate you choosing Del Webb and hope you continue enjoying your home! ^KH delwebb

Total Score 4


Quality 5

Trustworthiness 4

Responsiveness 5

So-so build quality of home.

  • Jeffrey M.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • Winnabow, NC

Everything in the home needs to be upgraded. Corners and walls are not square. Paint choices are limited. We are already getting nail pops in the drywall. We had a great building supervisor, otherwise I think the build quality would have been worse.

Del Webb responded:
Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about your concerns regarding build quality and finishes, as that’s not the experience we strive to provide. We’re glad to hear your building supervisor made a positive impact, and we’ll be sure to share that recognition. Can you please email customersupport@pultegroup.com with a brief summary of your concerns along with your address and contact information so we can review your concerns and follow up directly. Thank you again. ^KH ...

Total Score 3


Quality 3

Trustworthiness 3

Responsiveness 4

New home

  • Jill K.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • Belmont, NC

Good communication, responded quickly to repairs

Del Webb responded:
Thank you for sharing. We’re glad to hear communication was strong and that repairs were handled quickly! We truly appreciate you choosing Del Webb and hope you continue enjoying your home! ^KH delwebb

Total Score 5


Quality 5

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

Leonard

  • Leonard R.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • Griffin, GA

Should update the homeowners about their home being built in a more timely manner so that we can plan especially when you live out of state

Del Webb responded:
Thank you for sharing your feedback. We understand how important timely updates are, especially when building from out of state, and we’re sorry this was a challenge during your experience. Your comments are valuable and will be shared with the team as we continue working to improve communication. ^KH ...

Total Score 5


Quality 5

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

Quick with auto reply but Slow or inattentive to take action for poor quality, sloppy work

  • Rodrigo G.
  • Verified Homebuyer
  • March 11, 2026
  • HENDERSON, NV

Home buyer should make it a priority to hire outside home inspection to walk throughout the house to denote defects and build lapses where speed takes precedence over quality

Del Webb responded:
Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about your concerns regarding workmanship and follow-through. We appreciate you bringing this to our attention and take comments about quality seriously. We want to escalate your concerns to leadership for their review, can you please email customersupport@pultegroup.com with a brief summary of your concerns along with your address and contact information? Thank you again. ^KH ...

Total Score 2


Quality 2

Trustworthiness 2

Responsiveness 2

MAB

  • Margaret B.
  • Verified Homebuyer
  • March 10, 2026
  • McKinney, TX

Very good experience and result.

Del Webb responded:
Thank you for sharing your feedback. We're so glad to hear that you had a positive experience and are happy with the final product! Congratulations on your new home, enjoy! ^KH delwebb

Total Score 5


Quality 5

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

We had one of our best home building experiences ever with Eric and Cody

  • Lonnie B.
  • Verified Homebuyer
  • March 10, 2026
  • NEW BRAUNFELS, TX

Our sales person, Robin was so helpful and thorough. She worked closely with us through closing. Eric and Cody, our builders were very responsive, attentive and gave attention to detail, even after closing when a few little things were found. I highly recommend Del Webb.

Del Webb responded:
Thank you for sharing your experience with us. We’re thrilled to hear Robin, Eric, and Cody provided such helpful, attentive, and detailed support throughout your journey, even after closing! It’s wonderful to know this was one of your best homebuilding experiences. We truly appreciate your recommendation and thank you for choosing Del Webb! ^KH ...

Total Score 5


Quality 5

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

Home is lovely; home buying process was stressful

  • Deborah W.
  • Verified Homebuyer
  • March 10, 2026
  • Sun City, CA

The home itself is lovely and is well-built with quality upgrades. I had expected that Pulte Mortgage and Pulte Insurance would all play well together, but the Pulte Mortgage underwriters required *so* much paperwork and continued to ask for more documentation over the entire 6 months. Pulte Insurance did give me a good policy, but I had one rep who had to keep resending the application because of mistakes. The appraisal indicated the wrong lot, and had home details wrong. So far, requests for minor cosmetic issues after move-in have been addressed rapidly.

Del Webb responded:
Thank you for sharing your experience. We’re glad to hear you’re happy with the quality of your home and that post-move-in items have been handled promptly. We’re sorry to learn about the frustrations you encountered during the mortgage, insurance, and appraisal processes, as we understand how stressful that can be. Your feedback is important to us and will be shared with the appropriate teams as we continue working to improve coordination and communication. ^KH ...

Total Score 3


Quality 4

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

Derick

  • Joseph F.
  • Verified Homebuyer
  • March 10, 2026
  • Okatie, SC

All good. We are happy.

Del Webb responded:
Thank you for sharing. We're delighted to hear that everything is going smoothly in your new home! Welcome home! ^KH delwebb

Total Score 5


Quality 4

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

A bit of a roller coaster ride

  • Karel D.
  • Verified Homebuyer
  • March 10, 2026
  • North Myrtle Beach, SC

The process of buying and building was a bit of a roller coaster: The sales process was smooth, however lots become available a few at a time, without a set schedule. If you are ready to buy but your preferred lot has not been released, you either have to wait or pick a new lot. Also, if the HOA dues are going up, you should notify us in advance, rather than have it show up in the closing documents. The design process was easy and Maureen was very helpful. Unfortunately choices are VERY limited, and different Del Webb communities have different choices available. Also, as the models age, ...

Del Webb responded:
Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We’re glad to hear Maureen and Archie made a positive impact and that the build ultimately went well. We also appreciate your candid comments regarding lot releases, HOA communication, design selections, mortgage coordination, and flexibility during construction—insights like these are valuable as we continue working to improve the experience. Thank you for choosing Del Webb and for offering thoughtful suggestions that can help shape future enhancements. ^KH ...

Total Score 4


Quality 4

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

Larry

  • Lawrence G.
  • Verified Homebuyer
  • March 09, 2026
  • Melbourne, FL

All the freeze dead plants in my new yard have been replaced, great job.

Del Webb responded:
Thank you for sharing! We’re glad to hear the plants have been replaced and that everything is looking great! We appreciate you choosing Del Webb and hope you continue to enjoy your home and yard! ^KH delwebb

Total Score 5


Quality 5

Trustworthiness 5

Responsiveness 5

Alex the Super Pulte Home has been great to work with on issues with the home!

  • Bruce B.
  • Verified Homebuyer
  • March 07, 2026
  • HENDERSON, NV

Unfortunately our home on the exterior has several large cracks on all sides in the stucco, new construction and this issues is already an issue - too many to count on all sides very poor job and will need to be all redone...

Del Webb responded:
Thank you for bringing this to our attention. While we're glad to hear that Alex, your superintendent has been helpful throughout your process! We're disappointed to learn about the exterior of your home and would like to escalate your concerns to our leadership for their review. Can you please email customersupport@pultegroup.com with a brief summary of your concerns along with your address and contact information? Thank you again. ^KH ...

Total Score 4


Quality 3

Trustworthiness 4

Responsiveness 5

Dell Webb at Chauncy Lake Review

  • Kerry W.
  • Verified Homebuyer
  • March 07, 2026
  • Westborough, MA

Home buying experience was very good. Sales and building teams kept us informed throughout the entire process. However, given the premium price of the condo units, the craftsmanship and quality of the materials used is just adequate even with upgrades. Customer Care Manager is fantastic. However, getting replacement items under warranty takes a long time. A couple of obvious defects should have been addressed before the sale date.

Del Webb responded:
Thank you for sharing your experience with us. We’re glad to hear the sales and building teams kept you well informed and that your Customer Care Manager has been fantastic! We understand your concerns regarding craftsmanship, material quality, and warranty timing, especially at this price point, and we appreciate you calling that out. Your feedback will be shared with the team as we continue working to improve the overall experience. ^KH ...

Total Score 4


Quality 2

Trustworthiness 3

Responsiveness 3

Expected better being a Del Webb

  • Wayne Z.
  • Verified Homebuyer
  • March 07, 2026
  • Aurora, IL

Sales people and design department were exceptional ,great experience. From that point to the finished product was average at best. Knowing it was Pulte by Del Webb we expected the best but in reality was just average construction with some quality issues we did not expect. With that being said, we are waiting for some issues to be resolved.

Del Webb responded:
Thank you for taking the time to share your feedback. We’re glad to hear you had an exceptional experience with the sales and design teams, though we’re sorry to learn the construction phase did not fully meet your expectations. We understand how important quality and follow-through are, and would like to ensure your concerns are addressed. Can you please email customersupport@pultegroup.com with a brief summary of your concerns along with your address and contact information? Thank you again. ^KH ...

Total Score 3


Quality 3

Trustworthiness 3

Responsiveness 3

Review of our new home

  • Anonymous
  • Verified Homebuyer
  • March 06, 2026
  • Buckeye, AZ

Not good choices for so called upgrades. For example, upgraded appliances to Kitchenaid resulted in a basic microwave made by Whirlpool. Our closing went like this. We met and signed papers for the title, then we were required to pay our balance before we received our keys, which we did. Then we received our keys followed by a meeting with our property manager (who did an excellent job) and ended with our final walk-thru where we found numerous issues which needed to be corrected. This was followed the next morning with an inspection by a private company who found more issues that require ...

Del Webb responded:
Thank you for taking the time to share your concerns. We’re very sorry to hear about your experience with upgrades, the closing sequence, and the items identified after move-in. That’s not the level of transparency or quality we strive to deliver. Please email customersupport@pultegroup.com with a brief summary of your concerns along with your address and contact information so we can review these matters and follow up directly. ^KH ...

Total Score 2


Quality 2

Trustworthiness 2

Responsiveness 2

Overall they did a good job

  • Darrell J.
  • Verified Homebuyer
  • March 06, 2026
  • Celina, TX

Overall they did a good job. They are very organized.

Del Webb responded:
Thank you for sharing! We’re glad to hear you felt the team did a good job and stayed organized throughout the process. We truly appreciate you choosing Del Webb! ^KH delwebb

Total Score 5


Quality 5

Trustworthiness 5

Responsiveness 5